Hi there!
Nasılsınız?  Ben iyiyim hem de çok iyi. Çünkü yeni yerler görmek gezmek benim için çok önemli ve bana yaşadığımı hissettiren bi aktivitedir. Bu yaz da öyle bi tura çıkabildiğim için çok mutluyum. Ben bu turda gezdiğim yerler arasında en çok Budapeşte'yi beğendim. O nedenle ilk olarak Budapeşte'nin fotoğraflarını koyup kendimce gezdiğim yerleri değerlendirmek istiyorum.

Bu ilk fotoğrafta gördüğümüz yer bütün Budapeşte'yi panoramik olarak görebildiğimiz "Citadella" (Aziz Gellart) Tepesi. Gerçekten bu manzaraya hayran kaldım. Tarihimizde büyük önemi olan Tuna Nehri'nin her iki yakasının tarih kokan harika binalarla donatılmış görüntüsü benim çok hoşuma gitti.

Manzara seyredilen yerlerde bu dürbünleri çok severim ve bana Wall-E'yi anımsatırlar. Bu ise biraz üzgün :)

Doyamadığım manzaralı fotoğraflardan bir tane daha.. Sol tarafta görünen Budin Sarayı.

Bu manzarayı gördükten sonra Macaristan tarihinde önemli yeri olan Hősök tere (Kahramanlar Meydanı)na geldik. Sanırım bütün turistlere aynı güzergah uygulanıyor. Arkamda görülen Güzel Sanatlar Müzesi. Budapeşte gerçekten çok sıcaktı. O gün için rahat edebileceğim penye bir elbise.. Üzerine kot gömlek ve altına rahat terlikler benim için kurtarıcı oldu.

Akşam Budapeşte'nin merkezinde zaman geçirdik. Taksi fiyatları pahalı ama kalabalık olduğumuz için taksiyi tercih ettik. Ego Sum Via Veritas Et Vita Hristiyan Bazilikası aslında kilise ama mimari olarak kiliseden farklı olduğu için bazilika deniyormuş. Bazilikanın ön cephesindeki söz şu anlama geliyormuş. "I am the way, the truth and the life"

Şehirde o kadar çok yürüdük ki en rahat ayakkabım ne varsa yanımda onu giydim.

En son Budapeşte'yi  bir de tepeden görelim diye dönme dolaba bindik, komikti ve çok güzel manzara vardı.

Budapeşte'de kaldığımız ilk akşam bir İtalyan restaurantına gittik. Restaurant güzel olmakla birlikte servis berbattı. Vejeteryan salata istedim ama damak tadıma hiç hitap etmedi. TG Italino tripadvisor puanın benim için iyi olmayacak...

Yemekten sonra dondurmamızı da Gelarto Rosa'da yedik.  Burda dondurmaya gül gibi şekil veriyorlar. Bunun bir de Samsun'da yapıldığını görmüştüm orda da çok hoşuma gitmişti. Dondurmaya gelirsek çikolatalısı bir harika ama diğer çeşitleri standart.

Macaristan Avrupa Birliği üyesi oldu fakat para birimi olarak Euro'yu tam olarak kabul etmemiş. O nedenle çoğu yerde Forint (HUF) geçiyor. Restaurantlara euro, küçük hediyelik dükkanlara ve taksilere forint kullandık. Restaurant fiyatları normaldi. Kesinlikle uçuk meblağlar ödemedik.

Budapeşte'de kaldığımız otel Park Inn By Radisson'du. Çok çok çok memnun kaldım. Temiz, ferah ve zevkle döşenmiş odaları benim gönlümü fethetti.

Budapeşte'de birinci günümüz bu şekilde geçti. İkinci günümüzde görüşmek üzere :))